TILBUD: Frellsen stænger - se udvalget her

Handelsbetingelser

Betaling
Betaling hos Chokoart.dk er ved online betaling.

Følgende kort kan anvendes:

Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Mobilepay.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er afsendt fra Chokoart.dk

Der er intet gebyr i forbindelse med betaling

Der trækkes aldrig større beløb end det du har godkendt ved betaling på Chokoart.dk

Alle oplysninger, der sendes til Pbs er krypteret med SSL (Secure Socket Layer)

 

Levering
Vi leverer kun i Danmark
Hos Chokoart.dk tilbyder vi levering med GLS og PostNord: 

- Du kan få leveret din pakke til et selvvalgt GLS Pakkeshop for 49 DKK

- Du kan få leveret din pakke til erhverv (arbejdsadresse) med GLS for 55 DKK

- Du kan få leveret din pakke til privatadresse med GLS for 65 DKK 

- Du kan få leveret pakken direkte til døren med PostNord for 69 DKK

- Vi leverer ikke pakker i weekender og helligdage

 

Alle ordrer over 499 DKK sendes dog fragtfrit til et selvvalgt GLS Pakkeshop og til erhverv (arbejdsadresse) med GLS.

Alle ordrer over 599 DKK sendes dog fragtfrit til privatadresse med GLS og til døren med PostNord

 

Du kan også spare fragten helt ved at afhente dine forudbestilte varer i butikken i Hørsholm Midtpunkt og få en ekstra lille gave

Hvis din ordrer haster eller skal afsendes en bestemt dag, skal du angive det i notatfeltet

 

Leveringstiden for standardlevering er på 1-3 hverdage fra købsdagen på ordren

Dog med forbehold for travle perioder (jul og påske), samt ved udsolgte varer, store ordrer eller andet.

 

Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen på en vare er angivet forkert.
Opdager vi en fejl i prisen på en vare du har bestilt på hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigst muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris.
Er vi ikke i stand til opnå kontakt med dig, vil vi bruge vores ret til ikke at acceptere dit køb.


Miljøet
Vi tænker på miljøet. Derfor sender vi ofte bestillingerne i genbrugs papkasser.

 

Fortrydelsesret
Du har som kunde 14 dages fuld fortrydelsesret ved køb af varer, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

 a) har modtaget din vare

 b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

 c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til kundeservice@chokoart.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

                                                                                                                        

 

Varer undtaget fortrydelsesretten
Fødevarer, herunder chokolade, er undtaget fra forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret ved fjernsalg (§ 7, stk. 2, nr. 1.) Vi tager derfor ikke fødevarer retur. Undtagen hvis varerne er under reklamation, der efter forudgående aftale med kundeservice kan ombyttes. 

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter er undtaget fra fortrydelsesretten og returretten (§ 18, stk. 2, nr. 1.)

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Ved retturnering af varen hæfter du for eventurel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan altså kun prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen altså er prøvet udover det, der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbbet retur, må du altså kun afprøve varen, men ikke tage den i brug eller på nogen anden vis have tegn på brug. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Varer der ikke afhentes
Afhentes den bestilte ordre ikke fra posthuset indenfor det angivede tidsrum, så pakken sendes retur til os, vil købet fortsæt blive betragtet som gennemført. Dette skyldes, at der er tale om fødevarerprodukter, hvis værdiforringelse er væsentlig ved ikke at blive opbevaret korrekt, så reduceret holdbarhed kan forekomme. 


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Chokoart I/S

Att.kundeservice

Hørsholm Midtpunkt 79

2970 Hørsholm

Danmark

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Fragtskader skal anmærkes straks ved modtagelse af varer til GLS eller Post Nord

Vi anbefaler at varerne opbevares (mørkt) mellem 10-18 grader

Varen sendes til:

Chokoart I/S

Att. kundeservice

Hørsholm Midtpunkt 79

2970 Hørsholm

Danmark


Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

 

- Navn

- Adresse

- Telefonnummer

- E-mail adresse.
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Chokoart.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
 
Den dataansvarlige på Chokoart. dk er Chokoart I/S

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart.
 
Som registreret hos Chokoart.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kundeservice@chokoart.dk

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante Forbrug.dk på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 09-06-2018